wybierz język: en
Przejdź do wyszukiwarki/Go to searching
A Ustaw małą czcionkęA+ Ustaw średnią czcionkęA++ Ustaw dużą czcionkę Zmień kontrast

Uniwersytet Wrocławski

Instytut Socjologii

Znajdujesz się w: Strona główna > Studenci > Ogłoszenia > Spersonalizowana edukacja - tutoring akademicki dla osób studiujących na WNS! - Instytut Socjologii

Od semestru zimowego 2023/2024 oferuję pierwszą w Instytucie Socjologii i na WNS sesję tutoringu akademickiego. Pierwsza sesja rozpocznie się w semestrze zimowym 2023, a druga w semestrze letnim 2024 roku. W każdej sesji bierze udział jedna osoba. Sesja obejmuje 15 godzin tutoringu (7 spotkań co dwa tygodnie + spotkanie organizacyjne). 

REKRUTACJA

Zgłoszenia do tutoringu w sesji letniej 2023/2024, od osób studiujących na II i III roku studiów licencjackich i na 2 roku studiów magisterskich dowolnego kierunku na Wydziale Nauk Społecznych (mail z krótkim uzasadnieniem chęci udziału w tutoringu) można przesyłać mailowo na adres: katarzyna.kajdanek@uwr.edu.pl do 15 marca 2024 roku. 

Masz pytanie w tej sprawie? Napisz: katarzyna.kajdanek@uwr.edu.pl 

Czym jest tutoring akademicki? 

Tutoring akademicki opiera się na interakcji, zaufaniu i wymianie doświadczeń między tutorem an uczniem. Proces tutoringu polega na wspólnej systematycznej pracy, której rytm wyznaczają kolejne spotkania. Zadanie tutora to przewodnictwo, obserwacja i wsparcie, an uczeń przechodzi przez proces dążąc do lepszego rozumienia siebie i świata, metodami zaproponowanymi przez tutora. W edukacji akademickiej tutoring można traktować jako dodatkową ofertę skierowaną do osób studiujących. Jest to forma edukacji spersonalizowanej, która oparta jest na całkowicie indywidualnym podejściu i współpracy. Dlatego szczegółowe treści i cele spotkań są ustalane w odpowiedzi na potrzeby ucznia w porozumieniu z tutorem.

Zapisałem się na tutoring z myślą, że tak naprawdę nie wiem na co w ogóle się zapisuję, i w tym tkwi sęk! Sam proces tutoringu jest dostosowywany do Twoich potrzeb, jeśli wiesz o czym chcesz porozmawiać/co chcesz przepracować, to z pewnością otrzymasz pomoc w tych sprawach. Natomiast jeżeli nie bardzo wiesz na czym się skupić, tutor/tutorka przedstawi Ci wachlarz możliwości – rozwijanie swoich mocnych stron przy jednoczesnej poprawie słabych stron, lepsze zrozumienie swojego miejsca w toku nauczania akademickiego czy pomoc w różnych problemach związanych z Twoim kształceniem.

Pani Profesor Kajdanek jest bardzo kontaktową, miłą, życzliwą i otwartą osobą, a prowadzony przez nią tutoring był dla mnie samą przyjemnością.

Z pełnymi wyrazami szczerości mogę polecić zapisanie się na tutoring – nic to nie kosztuje, a daje bardzo dużo.

Norbert, II rok socjologii, uczestnik tutorialu w semestrze zimowym 2023/2024

Dla kogo tutoring? 

Tutoring akademicki jest dla każdej osoby gotowej stawiać sobie pytania i otwarcie dyskutować o możliwych odpowiedziach. Tutoring jest dla osób, szukających swojej ścieżki studenckiej, zawodowej, rozwojowej. Tutoring wymaga gotowości do pracy, ale nie wymaga wysokiej średniej. Tutoring wymaga otwartości i szczerości, ale nie jest terapią psychologiczną lub poradnictwem zawodowym. W tutoringu ważna jest droga do celu, a nie sam cel, dlatego nie można postawić znaku równości między tutoringiem a coachingiem. Podobnie, w tutoringu ważne są obie strony  - tutor i uczeń - dlatego nie można go nazwać mentoringiem. Jeśli drażnią Cię proste, uniwersalne recepty "na sukces", i nie wierzysz we wszechwiedzących mentorów - być może tutoring jest dla Ciebie?

Zasady organizacji tutoringu na UWr: 

Tutoriale, realizowane jako zajęcia ponadprogramowe, odbywają się w wymiarze 15 godzin.
Za zrealizowanie tutorialu przyznaje się 2 punkty ECTS. Tutorial podlega zaliczeniu bez oceny.

Więcej w zarządzeniu Rektora oraz zarządzeniu Dziekana WNS

Tutorka - dr hab. Katarzyna Kajdanek, prof. UWr

Pracuję w Instytucie Socjologii w Zakładzie Socjologii Miasta i Wsi od 2008 roku. Od tamtego czasu zrealizowałam ponad 4000 godzin dydaktycznych, pracując na zajęciach polsko- i anglojęzycznych, prowadząc wykłady, ćwiczenia i seminaria dyplomowe. Szkoła tutorów dała mi poczucie, że spotkania dydaktyczne na Uniwersytecie mogą mieć bardziej zindywidualizowany i jakościowy charakter. Propozycja tutoringu w semestrze zimowym i letnim 2023/2024 jest pierwszą tego typu inicjatywą  w Instytucie Socjologii.  To dla mnie ważne doświadczenie i mam nadzieję, że się powiedzie! 

Moja definicja tutora: Tutor to ktoś, kto stawia pytania i uważnie przygląda się odpowiedziom. 

Moje zainteresowania poza pracą z obszaru socjologii osadnictwa to sport (ciężary i bieganie), psychoedukacja i współczesna literatura (głównie brytyjska i skandynawska). Mieszkam we Wrocławiu, do pracy zwykle jeżdzę rowerem. 

Zapraszam do udziału!  

Katarzyna-Kajdanek-1

 * ze względu na pilotaż projektu, ofertę kierujemy do najstarszych roczników osób ze studiów licencjanckich i magisterskich w IS, z czasem ofeta zostanie poszerzona. 

  Certyfikat ukończenia Szkoły Tutorów (1 st.)