wybierz język: en
Przejdź do wyszukiwarki/Go to searching
A Ustaw małą czcionkęA+ Ustaw średnią czcionkęA++ Ustaw dużą czcionkę Zmień kontrast

Uniwersytet Wrocławski

Instytut Socjologii

Znajdujesz się w: Strona główna > Studenci > Ogłoszenia > REKRUTACJA Spersonalizowana edukacja - tutoring akademicki dla osób studiujących na WNS!

Od semestru zimowego 2023/2024 oferujemy pierwsze w Instytucie Socjologii i na WNS sesje tutoringu akademickiego. Pierwsza sesja rozpocznie się w semestrze zimowym 2023, a druga w semestrze letnim 2024 roku. W każdej sesji bierze udział jedna osoba. Sesja obejmuje 15 godzin tutoringu (7 spotkań co dwa tygodnie + spotkanie organizacyjne). 

Czym jest tutoring akademicki? 

Tutoring akademicki opiera się na interakcji, zaufaniu i wymianie doświadczeń między tutorem an uczniem. Proces tutoringu polega na wspólnej systematycznej pracy, której rytm wyznaczają kolejne spotkania. Zadanie tutora to przewodnictwo, obserwacja i wsparcie, an uczeń przechodzi przez proces dążąc do lepszego rozumienia siebie i świata, metodami zaproponowanymi przez tutora. W edukacji akademickiej tutoring można traktować jako dodatkową ofertę skierowaną do osób studiujących. Jest to forma edukacji spersonalizowanej, która oparta jest na całkowicie indywidualnym podejściu i współpracy. Dlatego szczegółowe treści i cele spotkań są ustalane w odpowiedzi na potrzeby ucznia w porozumieniu z tutorem.

Zapisałem się na tutoring z myślą, że tak naprawdę nie wiem na co w ogóle się zapisuję, i w tym tkwi sęk! Sam proces tutoringu jest dostosowywany do Twoich potrzeb, jeśli wiesz o czym chcesz porozmawiać/co chcesz przepracować, to z pewnością otrzymasz pomoc w tych sprawach. Natomiast jeżeli nie bardzo wiesz na czym się skupić, tutor/tutorka przedstawi Ci wachlarz możliwości – rozwijanie swoich mocnych stron przy jednoczesnej poprawie słabych stron, lepsze zrozumienie swojego miejsca w toku nauczania akademickiego czy pomoc w różnych problemach związanych z Twoim kształceniem.

Pani Profesor Kajdanek jest bardzo kontaktową, miłą, życzliwą i otwartą osobą, a prowadzony przez nią tutoring był dla mnie samą przyjemnością.

Z pełnymi wyrazami szczerości mogę polecić zapisanie się na tutoring – nic to nie kosztuje, a daje bardzo dużo.

Norbert, II rok socjologii, uczestnik tutorialu w semestrze zimowym 2023/2024

Dla kogo tutoring? 

Tutoring akademicki jest dla każdej osoby gotowej stawiać sobie pytania i otwarcie dyskutować o możliwych odpowiedziach. Tutoring jest dla osób, szukających swojej ścieżki studenckiej, zawodowej, rozwojowej. Tutoring wymaga gotowości do pracy, ale nie wymaga wysokiej średniej. Tutoring wymaga otwartości i szczerości, ale nie jest terapią psychologiczną lub poradnictwem zawodowym. W tutoringu ważna jest droga do celu, a nie sam cel, dlatego nie można postawić znaku równości między tutoringiem a coachingiem. Podobnie, w tutoringu ważne są obie strony  - tutor i uczeń - dlatego nie można go nazwać mentoringiem. Jeśli drażnią Cię proste, uniwersalne recepty "na sukces", i nie wierzysz we wszechwiedzących mentorów - być może tutoring jest dla Ciebie?

TUTORKI w Instytucie Socjologii

dr hab. Katarzyna Kajdanek, prof. UWr

Pracuję w Instytucie Socjologii w Zakładzie Socjologii Miasta i Wsi od 2008 roku. Od tamtego czasu zrealizowałam ponad 4000 godzin dydaktycznych, pracując na zajęciach polsko- i anglojęzycznych, prowadząc wykłady, ćwiczenia i seminaria dyplomowe. Szkoła tutorów dała mi poczucie, że spotkania dydaktyczne na Uniwersytecie mogą mieć bardziej zindywidualizowany i jakościowy charakter. Propozycja tutoringu w semestrze zimowym i letnim 2023/2024 jest pierwszą tego typu inicjatywą  w Instytucie Socjologii.  To dla mnie ważne doświadczenie i mam nadzieję, że się powiedzie! 

Moja definicja tutora: Tutor to ktoś, kto stawia pytania i uważnie przygląda się odpowiedziom. 

Moje zainteresowania poza pracą z obszaru socjologii osadnictwa to sport (ciężary i bieganie), psychoedukacja i współczesna literatura (głównie brytyjska i skandynawska). Mieszkam we Wrocławiu, do pracy zwykle jeżdzę rowerem. 

REKRUTACJA

Zgłoszenia do tutoringu w sesji letniej 2023/2024, od osób studiujących na II i III roku studiów licencjackich i na 2 roku studiów magisterskich dowolnego kierunku na Wydziale Nauk Społecznych (mail z krótkim uzasadnieniem chęci udziału w tutoringu) można przesyłać mailowo na adres: katarzyna.kajdanek@uwr.edu.pl do 15 marca 2024 roku. 

Masz pytanie w tej sprawie? Napisz: katarzyna.kajdanek@uwr.edu.pl 

Certyfikat ukończenia Szkoły Tutorów (1 st.) 

Zapraszam do udziału!  


Katarzyna-Kajdanek-1_2023-10-01_17-44-45

dr hab. Julita Makaro, prof. UWr

Od 2003 roku pracuję w Zakładzie Socjologii Pogranicza.  W swojej pracy naukowej skupiam się na tematyce etnicznej, miejskiej, migracyjnej. Od ponad dekady zajmuje się zróżnicowaniem etnicznym Wrocławia. Jestem aktywną badaczką wykorzystującą metodologię ilościową i jakościową, a obecnie prowadzę badania nad migrantami współpracując z samorządem i organizacjami pozarządowymi. Nieustannie cierpliwie i uważnie śledzę wizualne przekazy otaczające nas zewsząd. Lubię muzea.

W tutoringu widzę dobre miejsce i czas na indywidualną relację ze studentem, w której będzie można działać wolniej i namyślić się nad kwestiami istotnymi. W poszukiwaniu ścieżek rozwojowych i naukowych przez studenta przydatne powinny okazać się moja wiedza i doświadczenie dydaktyczne i życiowe. Liczę na to, że ta relacja będzie rozwijająca również dla mnie.

REKRUTACJA

Zgłoszenia do tutoringu w sesji letniej 2023/2024, od osób studiujących na II i III roku studiów licencjackich i na 2 roku studiów magisterskich dowolnego kierunku na Wydziale Nauk Społecznych (mail z krótkim uzasadnieniem chęci udziału w tutoringu) można przesyłać mailowo na adres: julita.makaro@uwr.edu.pl Data zgłoszenia: do 22 marca 2024.

Masz pytanie w tej sprawie? Napisz: julita.makaro@uwr.edu.pl

Makaro_Julita-1_2024-03-11_09-23-15

dr Olga Nowaczyk

Jestem socjolożką i dydaktyczką pracującą od 2007 roku w Instytucie Socjologii w Zakładzie Socjologii Pracy i Gospodarki. Od kilku lat w pracy koncentruję się na dydaktyce, i w tym też kierunku rozwijam swoje: wiedzę, kwalifikacje i umiejętności. Zrealizowała już ponad 4000 godzin dydaktycznych – prowadząc zajęcia zarówno w języku polskim jak i angielskim. Moje zainteresowania dydaktyczne koncentrują się na tematyce związanej z metodologią badań jakościowych i ilościowych, teorią wielkich struktur i przepływów społecznych, socjologii środowiska oraz psychologii społecznej. Jestem również promotorką prac licencjackich oraz promotorką pomocniczą prac doktorskich. To czym zajmuję się w obszarze dydaktyki łączy się z moimi zainteresowaniami naukowymi. Interesuję się tym jak ludzie doświadczają codzienności, w której żyją oraz jak sobie z nią radzą.

Od 2021 jestem pełnomocniczką dziekana ds. równego traktowania. Zmotywowana pełnioną funkcją  ukończyłam certyfikowane kursy z zakresu: edukacji antydyskryminacyjnej oraz interwencji kryzysowej. Współorganizowałam również na Wydziale Nauk Społecznych warsztaty antydyskryminacyjne (polsko- i anglojęzyczne) dla osób pracujących i studiujących w UWr.

Poza uczelnią jestem członkinią: Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Socjologicznego, Zarządu Oddziału Wrocławskiego Polskiego Towarzystwa Socjologicznego oraz wiceprezeską Wrocławskiego Stowarzyszenia Kendo.

Jako tutorka chcę dzielić się w sposób partnerski swoim doświadczeniem, wiedzą, dojrzałością. Stawiać wyzwania, zadawać trudne pytania, wytyczać szlaki poszukiwań, pomagać wydobyć potencjał, wytyczać cele i motywować do ich osiągnięcia. Poprzez szczerą, pełną zaufania relację stwarzać bezpieczną i stymulującą przestrzeń pozwalającą osobie studiującej rozwijać swoje skrzydła i umiejętności, żeby żyła i działała w oparciu o swoje mocne strony i talenty, oraz żeby stawała się coraz bardziej odpowiedzialnym i sprawczym człowiekiem.

Ponieważ idea work life balance jest dla mnie ważna dlatego też dbam o nią: trenując kendo, ucząc się języków (japońskiego i hiszpańskiego), żeglując. Oprócz tego w wolnych chwilach jestem sędzią żeglarską i wędruje po Sudetach. Moje motto życiowe brzmi: If you can’f fly then run, if you can’t run then walk, if you can’t walk then crawl, but whatever you do you have to keep moving forward (Martin Luther King).

Nowaczyk-Olga

REKRUTACJA

Zgłoszenia do tutoringu w sesji letniej 2023/2024, od osób studiujących na II i III roku studiów licencjackich i na 2 roku studiów magisterskich dowolnego kierunku na Wydziale Nauk Społecznych (mail z krótkim uzasadnieniem chęci udziału w tutoringu) można przesyłać mailowo na adres: olga.nowaczyk@uwr.edu.pl Data zgłoszenia: do 22 marca 2024.

Masz pytanie w tej sprawie? Napisz: olga.nowaczyk@uwr.edu.pl

 

Zasady organizacji tutoringu na UWr: 

Tutoriale, realizowane jako zajęcia ponadprogramowe, odbywają się w wymiarze 15 godzin.
Za zrealizowanie tutorialu przyznaje się 2 punkty ECTS. Tutorial podlega zaliczeniu bez oceny.

Więcej w zarządzeniu Rektora oraz zarządzeniu Dziekana WNS

  * ze względu na pilotaż projektu, ofertę kierujemy do najstarszych roczników osób ze studiów licencjanckich i magisterskich w IS, z czasem ofeta zostanie poszerzona.