wybierz język: en
Przejdź do wyszukiwarki/Go to searching
A Ustaw małą czcionkęA+ Ustaw średnią czcionkęA++ Ustaw dużą czcionkę Zmień kontrast

Uniwersytet Wrocławski

Instytut Socjologii

Znajdujesz się w: Strona główna > Wydarzenia > Rola gier wideo w życiu osób z niepełnosprawnościami

Ośrodek Badań Regionalnych i Obszarów Pogranicza zaprasza serdecznie na seminarium naukowe, podczas którego mgr Maciej Śledź zaprezentuje swój projekt badawczy: Rola gier wideo w życiu osób z niepełnosprawnościami. Spotkanie odbędzie się 7 maja 2021 o godz. 8:30 na platformie MS Teams.

 

Opis projektu:

Projekt rozprawy doktorskiej ma na celu określenie roli, jaką gry wideo ogrywają w życiu osób z niepełnosprawnościami. Dotychczasowe badania naukowe skupiające się na badaniu gier wideo w kontekście niepełnosprawności wykazały, że światy wirtualne mają ogromny potencjał terapeutyczny, jednak cele tejże rozprawy doktorskiej zmierzają o krok dalej. Autor ma na celu skupienie się na tym, w jaki sposób gry wideo wpływały na codzienne życie jednostek z niepełnosprawnością. Role gier wideo będą badane w takich obszarach życia, jak komunikacja, edukacja, czy socjalizacja. Bazując na danych zebranych w trakcie jakościowych wywiadów oraz na eksploracji środowiska graczy z niepełnosprawnościami, postara się odpowiedzieć na pytanie o tym, jakie możliwości światy wirtualne otwierają przed takimi graczami. Podczas prezentacji autor omówi takie obszary pracy jak tło teoretyczne, metodologię badania oraz sposób analizy zebranych danych.

 

zdjecie-M-Sledz

Biogram:

Maciej Śledź ukończył studia magisterskie na kierunku socjologia w Instytucie Socjologii na Uniwersytecie Wrocławski. Zwieńczeniem studiów magisterskich była obrona pracy, w której to autor zbadał wpływ gier wideo na obieranie ścieżki socjalizacji przez młodzież w małych społecznościach lokalnych. We wrześniu 2019 roku, rozpoczął studia w szkole doktorskiej na tej samej uczelni. Pod kierunkiem prof. UWr dr hab. Julity Makaro, rozpoczął pracę mającą na celu zbadanie roli i możliwości światów wirtualnych w życiu osób z niepełnosprawnościami. Od 2019 roku jest członkiem Polskiego Towarzystwa Badania Gier.

 

Do spotkania można dołączyć poprzez link

Serdecznie zapraszamy!